[OZ-CONTEST] OZ3SM CQ WW CW SOAB HI NA

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Sun Nov 26 18:27:29 EST 2017

Det var f
​oe​
rste gang jeg deltog
​med​
HP
​(500-1000 W)​
i CQWW-contesten og gl
​ae​
dede mig over at kunne holde frekvensen og sj
​ae​
ldent blive tr
​aa​
dt p
​aa​
.

Jeg havde lavet en plan for on-tider, der tog udgangspunkt i familiens
normale spise, sove og hyggetider og selvfølgelig HF-forhold. Det virkede
godt og kan anbefales.

160 M havde mange deltagere, der kompenserede for manglende 10M og til dels
15M. Det blev ikke til mange eksotiske DX-er, men heldigvis sneg
NA-stationer sig ind i koeen på alle baand undtagen 160 og 10.
Strategien var at skifte baand naar QSO-raten blev for lav.
Udbredelsesforholdene var klart ringere end i 2016.

Desvaerre opstod der en fejl i min antennetuner for 160M, så jeg ikke kunne
koere 160M soendag morgen og aften. Det savnede jeg fordi 80 og 40 hurtigt
blev toemt for kaldene stationer.
Derfor stoppede jeg tidligt soendag aften efter at have koert smaa 20 timer
med samme antal QSOer som i CQ-WW-CW 2016. Resultatet af fornoejelsen ses
nedenfor.

Vy 73
OZ3SM, Stephan

Band     QSOs     Pts  ZN   Cty  Pt/Q
   1.8          206     216    6   34   1.0
   3.5          314     381    9   39   1.2
     7           272     303   11   44   1.1
    14          198     321   11   38   1.6
    21            62     124   11   31   2.0
    28              2       2       2    2    1.0
 Total    1054    1347   50  188    1.3
Score: 320,586
1 Mult = 4.4 Q's