[OZ-CONTEST] OZ7BQ CQ WW CW SOAB LP 2017.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Nov 27 05:25:22 EST 2017

Hi alle,
Så er der fred igen efter årets store contest. På trods af sløve konditioner, så var det en fin oplevelse. Masser af aktivitet fredag nat på 80 M med bla. C6, 6Y, ZF og V47.40 M trak læsset hos mig. Lørdag morgen kørte jeg et run på over 100 QSOer. Det gentog sig ikke senere, hvor jeg måtte køre S&P. Til sidst i et meget sløvt tempo, men stadig med nye multipliers. 40 M gav bl.a PS0, PZ5, CE3, 6W1, TO2 og 9G5W.20 M virkede, men savnede Asien, JA og Oceania. Fik dog bl.a. PZ5, 6Y, V47, TI7, TO2 og 9G5W.15 M kørte jeg kun i kort tid og 10 M prøvede jeg slet ikke.Jeg kørte 20 M med min mag-loop. Til 80 M en inverted L-antenne på en Spiderbeam mast. Til 40 M en lodret kvartbølge monteret 50 cm fra den lodrette del af 80 M antennen. Her blev jeg mindet om, at antenner kobler til hinanden, specielt når de er nær hinanden. Det tog lidt tid inden jeg fandt ud af, at 80 M antennen skulle jordes (detunes) for at få 40 M antennen i resonans.For at køre 15 M skal jeg lægge Spiderbeam masten ned og i stedet sætte en anden mast op. Så båndskift blev grundigt overvejet selvom operationen kun tager et par minutter.Det samlede resultat er som følger:
CQ Worldwide DX Contest, CW

Call: OZ7BQ
Operator(s): OZ7BQ
Station: OZ7BQ

Class: SOAB LP
QTH: jo65fv

  160:    0    0        0
  80:  232    12      57
  40:  420    16      80
  20:  182    18      54
  15:  46    10      23
  10:    0    0        0
Total:  880    56      214  Total Score = 347,760

Great fun even as a LP station. Lots of EU and NA stations in the log, but
missed Asia and Oceanic. 40 Meters carried the load. 15 M really only
multipliers. Hopefully 10 M will be alive again some day.
Rig KX3/KXPA 100. Verticals for 80, 40 and 15 Meters. Mag-loop antenna for 20
M.
73 cu, OZ7BQ Hans Jørgen (Joe).