[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ4CG SOAB(A) LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Nov 27 07:32:22 EST 2017

Hej contestere

Hermed årets resultat fra CQ-WW-testen.

Det blev en weekend med både op- og nedture.  Det værste var, at min PC gik i sort torsdag aften, da jeg skulle gøre klar til testen, hvorefter skærmbilledet fik en underlig facon.  Og jeg kunne ikke nå at få en ny PC på banen inden testen.

Men det lykkedes at få sat N1MM delvis op, så det gik alligevel.

Derudover var der familiefødselsdagssammenkomst lørdag eftermiddag, så der gik nogle timer også med det.

Men det kørte ellers godt om lørdagen, hvor jeg synes der var gode forhold, og selv 15m åbnede sidst på formiddagen, med en del gode DX'er.  Den første time lørdag nat på 80m kom der 80 QSO' i loggen selv om jeg kun kørte S&P!   Alle forsøg på at køre RUN, blev kun til 4-5 QSO'er, før en kraftigere station lagde sig på frekvensen. Men det er jo vilkårene når man kører Low Power.

Søndag var der ikke helt så gode forhold som lørdag, så der gik raten temmelig ned, men når der så en gang imellem kom en god DX i loggen, steg humøret jo igen.

Jeg har ikke antenner til 160m, og 10m hørte jeg slet ingenting på, så det blev 80, 40 og 20m, der trak læsset.  Og 40m overraskede med gode DX'er, bl.a. CW5W, FY5KE, ZW8T, PZ5V, V47T og ikke mindst ZM4T!  I alt blev det 84 DXCC-lande og 21 Zoner -  ca. det samme som i fjor.

Det blev trods alt til et noget bedre resultat i år end sidste år, selv om jeg brugte det samme antal timer. Og det lykkedes jo at hente et bornholmsmesterskab hjem.. Hi!

Best 73 Carsten / OZ4CG