[OZ-CONTEST] OZ7BQ Oceania CW SOSB 40M LP

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Sun Oct 15 10:17:26 EDT 2017

Hej,Så kom der igen et stort soludbrud lige før en test.For en uge siden kørte jeg "mageligt" flere VK på 40M en søndag eftermiddag.I denne weekend var det svært. Der skulle lyttes meget. 20M gav slet ikke noget, men heldigvis var der hul igennem på 40 M et par gange søndag eftermiddag længe før vores solnedgang. Efter solnedgang var der ikke noget fra Oceania her.Lørdag morgen kom der nogle få ZL igennem i en times tid efter vores solopgang. Så var det også slut.Heldigvis får man flere points på 40 M end på 20 M.Jeg har ikke styr på hvor lang tid jeg var aktiv. Lyttede en times tid, lavede så noget andet i nogle timer inden jeg prøvede igen. Men en 3 timer har jeg nok brugt. Skulle i øvrigt ned i speed 60 tegn/min eller mindre for at de kunne læse mig.73Hans Jørgen
Oceania DX Contest, CW

Call: OZ7BQ
Operator(s): OZ7BQ
Station: OZ7BQ

Class: SOSB/40 LP
QTH: jo65fv
Operating Time (hrs):

  160:
  80:
  40:  8    5
  20:
  15:
  10:
Total:  8    5  Total Score = 240

Very difficult conditions this year. For me only 40M was usable and even 40M was
difficult.
Overall ZL4YL produced the best signal sunday morning (UTC) here followed by
ZL2AGY and ZM1A. Only heard VK saturday afternoon (UTC) several hours before
local sunset.
73 CU
OZ7BQ, Hans Jørgen (Joe).