[OZ-CONTEST] SAC CW 2017 ...

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Sun Sep 17 10:07:55 EDT 2017

Hejsa

Jeg ville egentlig have kørt en single bånds på 80 meter.
Men som jeg rigtig nok vurderede, var de her forhold ikke for små-børn!

Så jeg valgte at kaste mig ud i et "Full Monty" forsøg...
Det gik da også ret godt i starten. Og ind til jeg løb tør på
motivationstanken,
førte jeg da også over Henning hele tiden. Aggressiv båndskifte strategi
og multiplier jagt !

Men i nat hvor man skulle have skovlet Nordamerika på 40 og 80 meter ....
... stille, hvæsende tavshed i højtaleren. Selv stationer som KC1XX var
en kamp.
Næsten 3 timer med under 15 QSO'er i timen ....
Så da klokke blev 6 i morges smid jeg håndklædet i ringen.

Lys punkterne var at fører over Henning stort set lige frem til kl 6 i
morges, og så et på nye bånd lande på 40 og 80.
Det var også sjovt at følge med på CQcontest.net og se hvordan de andre
klarede sig.
Jeg havde også Reverse Beacon Network til at holde et vågent øje med OZ
stationernes færden.
Det var sjovt at følge med i hvem der var igang på hvilke bånd - og hvor
langt vi reelt set nåede ud.

Håber da at næste års SAC CW ikke bliver ramt af en HF Hurricane fra Solen !
Og tak til dem der gad bruge et par timer på "Landskampen"
Håber nogen motivere en stak til at give den en skalle i SAC SSB - her
er vi nogen som skal være i Odense i stedet for (RM 2017).

73's og god jagt.

Kenneth OZ1IKY

Operating time  : 14h38

  BAND   QSO DUP MLTS  POINTS   AVG