[OZ-CONTEST] TAC

Tommy Clemmensen tommy at clemmensen.dk
Mon Dec 3 13:15:37 EST 2018

Hej

Jeg deltog i TAC cw contesten søndag og fik 12 qso'er i alt på 40m.

TAC

http://www.procwclub.ro/

12 qso'er på 40m cw

Jeg brugte wintest til at logge qso'erne med og havde først brugt
HF-contest log men den sendte noget forkert så jeg måtte ændre den til
wpx log i stedetfor da TAC contesten ikke var i wintest.

Det gik nogetlunde men jeg kunne kun skrive to bogstaver f.eks 001PR og
001TO hvor det skulle være 001PRO og 001TOPS men jeg fik dog kun brug
for 001 osv.

En fin lille contest http://www.procwclub.ro/ der findes godt nok et
lille program til contesten ligesom til den danske 80m aktivitesttest,
som jeg ligenu ikke kan deltage i med min 7m antenne ledning. TAC
programmet der kunne jeg ikke få tastatur til at virke med radioen, så
var det nemmere at sende fra wintest med wpx, jeg kunne selvfølgelig
bare have sendt mit call og 001 med min bencher paddle keyer som jeg
gjorde da jeg brugte SD som logprogram i contest.

Jeg forventer at prøve at lave en dipole af 4 slinkies (gåfjedre) efter
jul og se om det vil virke bedre.

Tommy oz1thc

NB. 40m var åbent så jeg fik også en lille 5 minutters qso med so5k/p på
40m ssb. Min 10m antenne som jeg havde før kunne godt lige tune ind på
80m, men det vil min nuværende 7m antenne ikke, dog virker den meget
bedre på 40m. Håber at slinky antenne vil virke så jeg kan deltage i 80
aktivitesttesten igen.