[OZ-CONTEST] ARRLDX CW OZ4CG SOAB LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Feb 19 06:06:41 EST 2018

Så er der igen lidt nyt fra østfronten...

Deltog lidt i weekendens ARRL-DX-CW, men ikke det store.   132 QSO'er blev det til, og til min overraskelse var det nok til Bornholmsmesterskabet... Hi!
Jeg var slet ikke motiveret til at køre test, men startede alligevel lidt op lørdag midt på eftermiddagen, og kørte ca 30 QSO'er dér.  Mest for at bidrage med et OZ-kaldesignal mere på listen! Til gengæld kom jeg godt i gang søndag eftermiddag, hvor resten kom i hus.

Alt blev kørt S&P, og jeg kørte overvejende 20m, hvor der var rimelige forhold både lørdag og søndag eftermiddag, synes jeg.
Det bliver dog ikke til de store rater, for en del QSO'er er træge at få i loggen, når man må vente på at være ene på frekvensen, før man kommer igennem, men sådan er det når man kører Low Power og med dipol.

De var også lidt sjov, at det alligevel kunne blive til 31 stater på 20 m, med den forholdsvis beskedne indsats!

Nogle enkelte 40m kontakter kom i hus ved midnat  natten til søndag.

Jeg hørte ikke andre OZ'er undervejs - bortset fra OZ4FF på 20m.

På genhør i næste CW-test.

Carsten / OZ4CG