[OZ-CONTEST] Skal Ham-radio ikke ligestilles med eSport i Danmark ?

Niels Bo Hermansen oz1eta at gmail.com
Sun Jan 14 13:23:26 EST 2018

Hej
Jeg kan ikke være mere enig.
Projektet OZ2RF manglede i den grad opbakning fra vores egne rækker men tanken var simulær omkring radiosport.
Vi ville gerne på det tidspunkt se helheden med computer, konkurrence, radio og alt det der gør vi kan gennemfører sådan et setup til radiosporten.

Derfor er det op bad bakke her i OZ hvis mange af vores egne radioamatører gerne bare vil være hjemme og køre DXCC til deres egen log..
Sådanne projekter har brug for at de erfarne amatører tilsiddesætter deres egne behov.
Hmmm der fik jeg vist sagt det igen højt.

Jeg tror det gælder om at tænke ud af boxen og ikke kun være hellig mht. modes og hvilket setup det handler om.
Nu er det "nye" fx FT8 og selv 3Y0Z vil køre det i det omfang de kan.
Derudover synes jeg fx det må være oplagt at bruge WRTC 2018  som en måde at gøre opmærksom på radiosport fx som et rigtig godt eksempel.

Husk som altid :

Handlig giver forvandling

Hvis ikke nogen af os her i OZ går dedikeret ind og mener det alvorligt sker der ikke en skid........
Jeg er med men hvem er ellers ????

73
Nils Bo
1ETA