[OZ-CONTEST] NRAU CW

Finn Hoffmann oz7yy at mail.dk
Sun Jan 14 14:40:16 EST 2018

Hej,

Jeg er ikke kommet i orden på min nye QTH, men besluttede alligevel at være
med i NRAU testen for at prøve om det ændrede tidspunkt var bedre.

Det senere tidspunkt er helt sikkert en forbedring. Nu kan alle køre alle i
hele testen. Der var ingen perioder med dårlige forhold.

Jeg havde planlagt at starte på 80m og skifte til 40m efter ca. 45 minutter,
men forholdene var så gode, at jeg blev på 80 i 63 minutter, det gav 76
QSOér.

På 40m blev det til 73 QSOér, sammenlagt 149 QSOér.

Det var noget af en prøvelse, jeg har ikke fået min log-PC til at køre, så
det var papirlog og og elbug uden hjælp fra computer.

Jeg har derfor ikke styr på, hvor mange mutipliere det blev til.

Nu mangler arbejdet med at tyde min håndskrift og få QSOérne tastet ind i
Logger32 og derefter få det omsat til Cabrillo log.

Det første jeg gjorde efter at jeg flyttede var at få sat en 12m glasfiber
flagstang op.

Antenner er inv. V dipoler til 80 og 40m på samme fødekabel. Fødepunkt 12m
op og enderne ca. 6m over jord.

IC781 og Collins 30S1.

Elbug og ingen computer.

Med de ændrede tidspunkter håber jeg på større deltagelse fra OZ næste år.

Vy 73

Finn

oz7yy