[OZ-CONTEST] cq160m cw - OU2V

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Sun Jan 28 17:22:03 EST 2018

Så kom dage hvor julemaden var fordøjet, og alting er startet op igen... en af de sjove tester, hvor det faktisk kun sker om natten, ja her er der altså tale om at køre radio, - om natten. - Så det er hårdt arbejde, når familien skal forstå at man pludseligt vender om på nat og dag.

Men sjovt er det da, og når USA er et af målene for multiplieres, så skal natten også dække den del af verden samtidig med den danske nat... det bliver som sådan faktisk kun fredag nat, og lørdag nat. Og hvis man har gode antenner,,, lidt søndag aften.

Nuvel, jeg fik opsat min cushcraft MA-160V  torsdag eftermiddag, og måtte lige rette dens længde lidt ( 3 gange) så den var lidt mere til cw... men helt godt blev det nu ikke.ca et swr på 1:2.. men min træsko passede jo alligevel meget godt. (Læs.: mit pa-trin)

Cndx var ikke helt i top, men jeg fik dog 15 stationer i loggen som var i USA, Canada og Caribien. meget qsb som var hurtig og dyb.

Det var sjovt at se på reversebeacons meldinger, og sammenligne signalerne fra hhv. 5Q6EE fra stjær, OZ7AM fra Venslev, og undertegnede, da vi alle 3 kørte med vertikal-antenner. Der var faktisk ret stor forskel 10-15 dB, så både min egen og stjærs 160m piske mangler et ordentligt jordnet har jeg konkluderet.. I stjær er det vist en titanix-pisk, og i Venslev en fiberpisk med topload.

Nå, men så er der jo altid noget der kan forbedres, foruden det, så skal jeg ikke mere bruge min ic-706 til diversity, da den ikke er god nok, så det bliver der ændret på inden ssb-delen..

Her er så mit lille resultat.:

CQ160CW Summary Sheet

Start Date : 2018-01-26

CallSign Used : OU2V
Operator(s) : OZ1FJB

Operator Category : SINGLE-OP
Assisted Category : ASSISTED
Band : 160M
Power : HIGH
Mode : CW
Default Exchange : 14
Gridsquare : JO55SI

Name : Lars Erik Hinrichsen
ARRL Section : DX
Club/Team :
Software : N1MM Logger+ 1.0.7013.0

Band QSOs Pts     StP   DXC  Pt/Q
1,8      701   3688    15    53     5,3
Total    701  3688    15     53    5,3 Score : 250.784
Rig : TS-480trx + ic706-.rx

Antennas : MA-160V og div. lw til rx

samlet tid ca. 24 timer over de tre aftentimer...

vy73 de Lars oz1fjb / ou2v