[OZ-CONTEST] OZ7BQ REF-CW SOAB

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Jan 29 05:28:32 EST 2018

Hej,Når man ikke kan komme på 160M med en fornuftig antenne til CQWW, så må man jo prøve noget andet.I samme weekend afholdes den franske REF-CW contest også, så her kunne jeg deltage (uden besvær troede jeg).Startede i løbet af lørdag formiddag på 40M, hvor der var en pæn men ikke ikke overvældende fransk aktivitet.Skiftede så til 20M, hvor det første problemer opstod. Jeg kunne ikke afstemme min Mag-Loop til det sædvanlige lave SWR.Da der ikke var megen aktivitet, tog jeg loopen ned, men kunne ikke finde nogen synlig fejl. I stedet satte jeg en lodret antenne op, og kørte en snes QSOer bl. FY5 og FG4 inden jeg efter en pause, gik tilbage på 40M.Efter middag ville jeg igang på 80M, men her havde min lodrette antenne ikke det normale lave SWR. Ud i mørket med antenneanalyzeren for at finde fejlen. Ingen SWR fejl ved antennens fødepunkt, så jeg måtte kigge andre steder.Forklaringen var ligetil. Antennetuneren på min KXPA stod i MAN-mode og ikke som normalt i BYPass-Mode. Operatørfejl måske?
Herefter gik det godt. I denne test er tempoet behageligt. Man siger god dag og sender normalt nummerkoden 2 gange, så alle kan være med her.Slutresultat blev som følger:
Call: OZ7BQ
Operator(s): OZ7BQ
Station: OZ7BQ

Class: SOAB LP
QTH:
Operating Time (hrs):

  80:  79    51
  40:  95    56
  20:  47    33
  15:
  10:
Total:  221  141  Total Score = 31,725

Nice contest, never too busy and a decent speed. 80 M and 40 M were fair but 20
M did not produce as much as expected. 15 and 10 M never appeared to open.
73 and good DX.
Hans Jørgen (Joe) OZ7BQ
PS: Lyttede lidt på 160M via en web-sdr modtager. Her var der godt nok liv og glade dage. For hver 500 hz over et 50 Khz bånd er der en der kalder. Imponerende, men næsten lidt for meget.