[OZ-CONTEST] OZ7BQ IARU_CW.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Sun Jul 15 11:55:33 EDT 2018

Hej
Min deltagelse var ret sporadisk. Mit mål var at lave forbindelse med alle Y8 stationerne på 40 M. Det lykkedes næsten. Kun Y82F kunne jeg ikke finde. Tilsidst måtte jeg bide i det sure æble og gå på DX-cluster, hvor jeg søndag formiddag fandt Y82F på 20 M CW. Jeg er næsten sikker på at jeg fik QSO, men skip var ikke så godt til nordtyskland.I øvrigt interessant at observere de store forskelle i signalstyrken, der var mellem Y8 stationerne på 40 M. De kørte jo med samme effekt og antenne, og i det samme geografiske område. I korte perioder var alle i øvrigt helt væk.
I øvrigt et meget imponerende arbejde de tyske arrangører har lavet. Tillykke til dem.

Ind i mellem jagten på Y8 sationerne, kørte jeg HQ staioner, men gjorde ellers ikke noget forsøg på at lave QSOer.
Samlet resultat:
 Band     QSOs     Pts  ITU  HQ   Pt/Q
     7      96     222    2   32   2,3
    14      32      44    2   25   1,4
    21       8       8    0    8   1,0
    28       2       2    0    2   1,0
 Total     138     276    4   67   2,0
Score: 19.596
1 Mult = 1,9 Q's
73 og god sommer.Jeg deltager, med QRP, i IOTA testen fra Fanø,
Hans Jørgen