[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ4CG SO(A)AB LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Nov 26 07:58:10 EST 2018

Hej contestere

Mod forventning lykkedes det alligevel at få nogle timer til deltagelse i weekendens CQ-WW.

P.g.a. ældste søns 50-års fødselsdagsfest lørdag, var radiorummet omdannet til gæsteværelse for tilrejsende familie, så ingen radio!! Men de tog "heldigvis" hjem igen søndag eftermiddag, så der blev klar bane til lidt testkørsel!

Så det blev til godt 11 timers aktivitet, og dermed 515 QSO'er og 147.000 points!   Og med denne slutspurt lykkedes det også at snuppe Bornholmsmesterskabet for næsen af Karsten, OZ4FF!

Der var rigtig gode forhold, så en del gode DX kom i kassen, men ingen nye DXCC'er.  Men hvor er det en fornøjelse med den aktivitet på båndene. Især når det til dagligt kan være særdeles dødt (men det er måske fordi alle ligger og kører FT8??).
Der var ingen åbninger på 15 og 10m i den periode jeg kørte, og jeg har ingen antenne til 160m.

Med de mange stationer og store aktivitet, blev der ikke plads til at finde en ledig frekvens til CQ-opkald, så alt er kørt med S&P.  De par gange jeg forsøgte mig, blev frekvensen overtaget i løbet af  få minutter (Og naturligvis uden at der spørges: QRL?).

Tak for QSO til Henning ZA/OU2I på 40m (Jeg hørte dig også på 80m med fint signal, men jeg kunne ikke komme igennem). Også tak for QSO til Karsten, OZ4FF, OZ5E og OZ1HDF. Jeg hørte OZ2TF og OZ8AE på 80m med kraftige signaler, men heller ikke her kom jeg igennem.

Alt i alt en sjov eftermiddag og aften ved radioen.

Best 73 Carsten / OZ4CG