[OZ-CONTEST] OZ1AA SAC CW

Thomas Andersen thomas at oz1aa.com
Tue Sep 18 18:25:01 EDT 2018

Hej alle,

Først og fremmest en stor tak til Jan og Andrew samt hele holdet i
Stjær for muligheden for at kære test fra en af Danmarks største
stationer.

Forventningerne var høje inden contest start, og selvom der er en
lille håndfuld OH og OH0'ere foran mig i claimed scores er jeg også
tilfreds med resultatet.

Ideen var at udnytte det fleksible antenne og filter-system på OZ5E
til at køre dual pile up på to forskellige bånd i hele testen. Jeg
måtte dog opgive den første time på 20 meter da pileuppen var for
stor, men derefter kom jeg langsomt ind i rytmen. Jose CT1BOH har
lavet en glimrende præsentation af principperne i at køre to
pile-upper på samme tid på https://www.youtube.com/watch?v=lu2lO3P9o_0
- det kræver noget øvelse, men man kan med fordel bruge simulatoren i
DX-LOG programmet til at få en ide om hvordan princippet virker.

Forholdene var ikke noget at skrive hjem om, og det var hårdt arbejde
at få skrabet 50 QSOer og nogle værdifulde multipliers sammen på 15
meter.

Som altid en fornøjelse at sige hej til venner og bekendte verden rundt.

Nu vil jeg gå i tænkeboks og overveje hvordan det er muligt at slå Finnerne :-)

                   Scandinavian Activity Contest, CW

Call: OZ1AA
Operator(s): OZ1AA
Station: OZ5E

Class: SOAB HP
QTH: Denmark
Operating Time (hrs): 24
Radios: SO2R

   80:  448    39
   40:  588    51
   20:  579    53
   15:   50    24
   10:    0     0
-------------------
Total: 1665   167  Total Score = 619,737

Club: Danish DX Group

Comments:

Many thanks to Jan OZ1ADL and Andrew OZ1XJ for the chance to pilot
OZ5E in the Polar Battle of 2018. Everything at the station worked
perfect including a new
2BSIQ box designed and built by OZ7AM.

Always a pleasure being home for SAC and saying hello to friends from all over
the world - we appreciate you turning on your radio for the event!

Congrats to the nice scores out there!

73,

Thomas OZ1AA
---