[OZ-CONTEST] Stew Perry 160m CW OZ0B LP

Søren Kristensen skris at mail.dk
Sun Dec 29 15:30:43 EST 2019

Sidste omgang af Stew Perry i 2019. Det er den med den sjove point-beregning. Der gives locator-grid som rapport og så får man point efter antal km. Og bonus hvis man selv kører LP eller QRP. Og ekstra bonus hvis modparten også er LP eller QRP. Så det er svært (umuligt) at udregne sin point-sum. Der må man pænt vente til det endelige resultat offentligøres.

Nå, men huset var desværre fyldt af gæster ved contest start, så jeg måtte starte 1 time senere. Og så gik det ellers derudaf. Kørte S/P de første 4 timer og kunne holde 35-40 Q/timen, så er der sgu noget ved det!!!. Så gik raten betragteligt ned og jeg skiftede til RUN. Kunne holde 20-25 Q/timen nogle timer og så var det også ved at dø ud. Ved 3 tiden sagde raten 10 Q/timen og jeg sagde dermed godnat og tak for i aften.

Sove 3 timer og op og køre S/P og RUN indtil greyline lukkede båndet. Sådan er det med 160m. Lige pludseligt, er der udsolgt. Kørte lidt efterslukning 14-15 og så var det slut.

Er rigtig godt tilfreds med resultatet. Kørte næsten 3 x flere Qs i forhold til Spring Stew og fik en masse go træning. Forsøgte mig bla med at køre 2 modtagere samtidigt. Altså køre RUN på VFO A / venstre øre og samtdig lede efter mulige emner på VFO B / højre øre med dual-modtagning. Det er MEGET svært. Men fedt når det lykkes.

Tak til OZ2TF for kampen og tak til OZ7YY for de sidste point.

Det blev ialt til 335 Qsoer og 1852 meget teoretiske point.

Godt nytår til alle

Søren