[OZ-CONTEST] OU2V - ARRL DX contest

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Sun Feb 17 14:20:59 EST 2019

Så er vinteren snart forbi, og det samme gælder de gode forhold på Low
Band - 160m.

Jeg tog dog den chance at køre singleband på netop 160m cw med 2-rørs
varmeblæser i udgangen. Kørte 100 pct. cq/run, og startede lørdag morgen
kl.00.50, med lidt cq, for at få min egen frekvens 1815 khz... der lå
jeg så til kl. godt 0530 da der var mere end 15 minutter mellem takers.
Lørdag aften startede jeg så igen,, men min frekvens var optaget, så
rykkede ned på 1814,4 khz.. kørte igen run, og der var sandelig ikke
mange der kom forbi. kun 12 stationer fra kl.23 til kl.0130, hvor jeg så
gik på køjen... så kunne jeg holde skansen søndagen igennem.

Condx var rimelige, men med hurtig qsb.

Forøvrigt forsøgte jeg forgæves at få min N1MM til at uploade score til
cqcontest.net, men det lykkedes ikke uanset hvad jeg gjorde med ip og
indstillinger... så det må jeg nok grave lidt i.

resultatet blev så.:

   CallSign Used   : OU2V        -  Operator(s) : OZ1FJB
Operator Category : SINGLE-OP   -  Assisted Category : NON-ASSISTED
              Band : 160M        -  Power : HIGH

         Band     QSOs     Pts  Sec  Pt/Q
          1,8      62     186   19   3,0
        Total      62     186   19   3,0
        Score : 3.534

Rig : TS-480sat / Alpha 91B / Icom IC-77 (div-rx)
Antennas :  Cushcraft MA-160V GP og 25m rx-lw.