[OZ-CONTEST] UBA CW OZ4CG SOAB LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Sun Feb 24 12:46:47 EST 2019

Hermed lidt om weekendens UBA-DX-CW-Contest.

Jeg havde faktisk opgivet at køre test i denne weekend, for da jeg skulle gøre N1MM Loggeren klar i fredags kom jeg galt afsted, og fik slettet alle filer og opsætninger - bortset fra selve programmet.   Jeg har siden nytår (ca.) fået en advarsel om, at programmet mente, at jeg havde lagret alle filerne i "skyen" på drevet OneDrive, hvilket kunne give ustabilitet.  Jeg har aldrig brugt OneDrive, så det kunne jeg ikke rigtig forstå, men da jeg havde konstateret, at alle filer også lå på C:-drevet i mappen dokumenter, gik jeg ind og slettede alt vedr. N1MM Loggeren på OneDrive.  Det skulle jeg aldrig have gjort, for ALT forsvandt også i mapperne på C:-drevet!!!!!

Så fredag aften gik med at få programmet op at køre igen, med Radiointerface, opkobling til Cluster o.m.m. genskabelse af de mange personlige indstillinger, oprettelse af nye CallHistoryFiles,   finde de UserDefinedContests (herunder Aktivitetestesten) jeg bruger o.s.v. o.s.v.    Surt show!

Så derfor måtte det hele naturligvis afprøves i weekendens UBA-Contest.   Og det virkede - selvom, der naturligvis var enkelte ting, der lige skulle rettes til undervejs.

Oven i dette er der problemet med den beskadigede antenne, men da det ikke blæste, virkede den godt på 40M, og nogenlunde på 20 og 80M.

Der var åbenbart ikke de bedste forhold - begge dage med stærk QSB, hvor en kraftig station kunne være helt væk i andet skift, og generelt med svage signaler.

Jeg startede på 20M, men der var stort set ingen europæiske stationer at høre, så efter en mager times tid gik jeg på 40M, og her gik det rigtig fint lørdag eftermiddag og aften.  Da det ebbede ud her, slog jeg over på 80M, men ak: En infernalsk QRN på over S9 gjorde det næsten umuligt at høre noget fornuftigt.  Først ved 22:30-tiden (DNT) forsvandt støjen, og så kom der godt gang også i dette bånd, frem til ca. kl. O1:00 DNT, hvor jeg gik til køjs.   Ved 04:30-tiden var jeg oppe og lytte, men der var ikke rigtig noget at høre, så Køjen vandt igen til ca. kl. 08:00, hvor der var godt gang i 40M igen en times tid, indtil jeg måtte indstille skydningen p.g.a. familieaktiviteter.

Det blev til ialt 398 QSO'er og 99.352 points i løbet af godt 12 timers deltagelse, og det rakte i hvert fald til et bornholmsmesterskab... Hee

N1MM viste sig at køre fint igen, og nu skal jeg på taget og få ordnet antennen en af dagene, så også den er klar til forårets test-aktiviteter

Tak for QSO til Jørgen, OV3X på 40M og til Stephan, OZ3SM og Steen, OZ8SW på 80M.  Jeg hørte både OZ7BQ og OZ6TL på 40M, men de kunne ikke høre min kalden!

 Vy 73 Carsten / OZ4CG