[OZ-CONTEST] IARU HF Championship - OZ1IKY (single band)

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Sun Jul 14 04:25:07 EDT 2019

Halløjsa alle su-sammen.

Nå, det var så den nat med godt med sus og knas i ørene. 80 meter Single Band.
Jeg besluttede mig nemlig for at tage min egen medicin, fra mit foredrag om DX og de forskellige HF bånd ...
At huske på at dem nede på den sydlige halvkugle har vinter når vi har sommer.

Et 80 meter bånd i sommer-humør, kunne jeg konstatere.
Der var godt nok langt i mellem "snapsene". Og det skrattede og knaste rigtig meget.
Men den med at man skal starte før grayline kommer - altså skyde ind i den, passede fint.
Det var nemlig tydeligt at se på Reverse Beacon Network

Der varogså rigeligt med tid til at lege med udstrålingsvinkler på en dipol kontra en fullsize GP.
Man oplevede mange sjove ting, må jeg sige.

Og oven i alt dette lykkes det at udbygge min båndlande status på 80 meter med 6 nye DXCC'er.

Fandt også ud af at Carsten OZ4CG har mere end et kaldesignal, hej-hej.
Og tak til dem der kom forbi så det ikke blev alt for langt imellem en QSO i loggen

73 og fortsat god søndag

Kenneth OZ1IKY

Contest : IARU HF World Championships
Callsign : OZ1IKY