[OZ-CONTEST] AIRU @oz5e

Tommy Clemmensen tommy at clemmensen.dk
Fri Jul 19 02:43:54 EDT 2019

Hej Contestere

Jeg var i Stjær (oz5e) og køre oz1hq på 10m cw, og det var en stor
oplevelse at køre fra så stor en antenne.

Jeg havde oz4wv som leder og oz1jux til at hjælpe mig, men de kørte mest
20m ssb, så de kørte vel ca 3-5 qso'er hver i alt og jeg kørte resten.

Det endte med at der kom 105 qso'er i hus på 10m hvor 5 var dupe. Og om
natten kørte jeg swl på 80m i 5½ time og fik skrevet 100 calls ned.

Jeg fik ikke sovet meget, men havde en fantastisk tur og folk var så
mega flinke.

Jeg passede mig selv det meste af tiden og sad ved en ftdx3000 radio og
de andre sad og råbte i en en flex radio inde ved siden af.

Jeg fik lært lidt mere af n1mm og havde to skærme som opsætning hvor jeg
måtte røre ved alt på n1mm skærmen men kun ved min egen roter på den
anden skærm, så ja jeg fik også lært at bruge en roter. Jeg ændre lidt
på n1mm men ikke meget, da jeg helst vil have logindtastning i midten og
ikke i toppen af skærmen.

Før contesten fik jeg kørt 2 fra bulgarien på 15m med mit eget call på
cw med 25 wpm.

I selve contest holdt jeg mig nede på 20-24 wpm så de andre også kunne
følge med. Jeg kørte mest pileup da der godt var mange stationer at søge
på men de kunne ikke høres.

En halv time søndag formiddag åbnede det op for rusland og de væltede
ind 10 russere på en halv time.

Alt i alt var det en ganske god oplevelse i Stjær.

Tommy de oz1thc