[OZ-CONTEST] IOTA - en lille efterskrift - trods alt

OZ2I Henning Andresen ha at oz2i.dk
Sun Jul 28 20:04:50 EDT 2019

Hej
Efter at have læste de meget forskellige indlæg vil jeg da også lige komme
med en kommentar.
Jeg havde lejet en BB-lejlighed i Årø by og hvade set at der var en
udmærket terasse på 1.sal og en fin fælles opholdsstue lige indenfor.
Hvad jeg derimod ikke havde observeret var at hele resten af det flade tag
ved siden af terassen var fyldt med solceller. Et rimeligt stort anlæg og
det gav mig samme problemer som Hans Jørgen OZ7BQ.
Jeg monterede først min 10 meter høje glasfibermast med wire og Diamond
UNUN i bunden. Fin afstemning til alle bånd (som den plejer) men kraftig
støj på især 20-15-10 meter på omkring s9.
Tjekkede hvordan støjen kom ind i radioen og det var via antennen så
afkobling ku ikke gøre så meget.
Jeg havde medbragt en kort horisontal antenne - en Diamond BB6-W - som jeg
kunne få op under loftet inde i fællesstuen. Lidt mindre støj, men stadig
meget forstyrrende.

Det fjernede min gejst for at deltage, så jeg fik sovet og ellers et godt
ophold på Årø.
Vi havde en god blæst lørdag men ellers tørvejr og sol både lørdag og
søndag.
Intet uvejr her - kun de mørke skyer over radioen  ;o)

Jeg må blive bedre til at finde en egnet QTH.

-----------------------------------
* Vy 73 de OZ2I  Henning *
-----------------------------------

IOTA Contest - 2019

Call: 5P2I/P
Operator(s): OZ2I
Station: 5P2I/P
Class: SO12CW LP
QTH: JO45UG

   80:    0       0       0        0
   40:   18       6       0        0
   20:   43      11       0        0
   15:    4       3       0        0
   10:    0       0       0        0
Total:   65      20       0        0  Total Score = 10,900

Sad story - no comments  :-(