[OZ-CONTEST] OZ0J - IOTA contest

OZ0J/5Q2T - Joe oz0j at oz0j.dk
Mon Jul 29 01:23:42 EDT 2019

Jeg har egentlig aldrig rigtig jagtet IOTA, men efterhånden så skal man jo til at finde noget nyt at køre, efterhånden som DXCC felterne bliver udfyldt.

Et par dage inden contesten fik jeg sat https://hamalert.org op med https://clublog.org/ så jeg "kun" fik spots fra de IOTA'er, som jeg mangler. Dem er der til gengæld også mange af, da jeg kun har kørt ca. 320 IOTA før denne contest.

Jeg var on and off med i contesten, da jeg også havde andre opgaver i det gode vejr. Modsat så mange andre gik regn og uvejr forbi Brandelev, så jeg fik våd asfalt søndag morgen i 5 min - og det var det uvejr.

Jeg fik vel en 15-20 nye IOTA'er i weekenden samt nogle stykker inden. Mit beskedne resultat blev:

BAND   CW/IOTA  SSB/IOTA  POINTS   AVG
   80    1    1    0    0      15 15.00
   40    3    3    1    1      60 15.00
   20   10   10    7    7     255 15.00
   15    5    5    0    0      65 13.00
   10    3    3    0    0      45 15.00
TOTAL   22   22    8    8     440 14.67

Tak til OY1CT for QSO på 10M med fint signal. Jeg spottede også Carsten på 20M, hvor han kørte i tomgang.
Også tak til OZ8SW for QSO, EU-029 var ikke en mangelvare :-)
Og tak til OX3LX kom igennem fra NA-134 på 20M, heller ikke en mangelvare.

Udstyret var en Elecraft K3S med Panadapter, OM-Power PA-trin (for nogen omtalt som træsko) og en Ultrabeam UB-50 samt en vertikal til 80M. For de interesserede kan man læse min anmeldelse af Ultrabeam UM-50 på http://oz3edr.dk/?Nyhedsbrev under august 2019.

Highligts var så absolut at køre OJ0DX med 599+ på 10 og 15M CW (nye på CW) samt 6M6M (HL) på 40M CW. Og så med at komme igennem et par af de der moster pile-ups, som var på visse stationer, bl.a. 7V9A og RT9T/1.

Det blev hen over weekenden også til et par nye båndlande uden for contesten.

Nu må vi se, hvornår jeg er med i en contest næste gang. Temperaturen må gerne falde lidt, så man kan holde ud at sidde i et radiorum uden at svede tran.

Vy 73 de OZ0J
Jørgen