[OZ-CONTEST] IOTA 2019 SO AB LP CW Island Station EU-172 OZ0B

Søren Kristensen skris at mail.dk
Tue Jul 30 12:40:38 EDT 2019

Hej contesters !!
Hermed min rapport fra weekendens IOTA contest.

Jeg deltog sidste år uden det store resultat, så jeg havde besluttet at i år skulle den have lidt mere gas. Besluttede derfor at jeg ville deltage som Island Station og håbede på at det ville lokke flere til når jeg kørte RUN. Forsøgte derfor at finde en eksotisk ø i danske farvande, der ikke var besat af alt for mange danske (og tyske) IOTA-deltagere. Det var ikke nemt. Og for at stramme skruen yderligere, skulle jeg holde ferie med familien til SM-land i ugen op til contesten, så jeg kunne se at jeg først ville være i Danmark kl 1400 (contest start) om lørdagen.
Jeg besluttede at leje en hytte på Røjle Klint Camping, der ligger på SØ Fyn og camping-chefen havde ingen problemer med at jeg satte en lille antenne op. Der blev pakket en R-7 vertikal antenne (10-40 m) på taget af bilen, ved siden at tagboksen. Inde i den i forvejen overfyldte bil (med 3 store børn + XYL) anbragte jeg 2 alu kufferter med radiogrej. XYL var ikke begejstret, men hun skjulte det nu meget godt....
På vej hjem fra ferien (jeg bor i Vestjylland) blev jeg så læsset af sammen med mit udstyr. Antennen blev monteret på en 3-fod (1 meter over jorden) plus barduner og radio + PC startet op. Jeg var QRV kl 1800 lokal tid og så ellers i gang på 20 meter. Kørte indtil det døde lidt ud og så 40 meter. Skiftede herefter mellem 20 og 40 med afstikkere til 15 og 10 når der var lidt huller.
Det blev aldrig rigtigt helt vildt når jeg kørte RUN. Troede ellers at EU-172 ville lokke flere til, men sved på panden fik jeg aldrig. Måske man skulle sende /P med i call, for at lyde mere eksotisk? Eller mere effekt end 100 watt? Antennen kørte fantastisk, 0 s-grader støj!! (undskyld Henning + Hans).

CU i næste test.
Go sommer til Jer alle
Søren OZ1ISY / OZ0B

Band  QSOs     Pts  IOT  Pt/Q
7     120     990   34   8,3
14    120    1030   34   8,6
21      10     100    6  10,0
28       3      35    3  11,7
Total     253    2155   77   8,5

            Score : 165.935

              Rig : Yeasu FT-757 (en ældre sag...)
         Antennas :  Cushcraft R-7 multiband vertical 10-40m