[OZ-CONTEST] OZ7BQ SOSB 40M UKEI DX contest

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Mar 25 08:50:37 EDT 2019

Hej gruppe,
Deltog i år igen i UK-EI DX contesten. Denne gang kun på 40 M. Det stiller ikke helt så store krav  til condi og giver alligevel en masse gode oplevelser. Først og fremmest fordi der er aktivitet på båndet (båndene). I en test er det jo ikke nok at kigge på clusteret.Desværre er denne test, ligesom visse andre fx UBA testen, præget af at arrangør-landet kun er sparsomt repræsenteret. Så godt at man kan køre alle de andre stationer. Af denne grund valgte jeg 40 M, hvor jeg ventede en del aktivitet i de timer, hvor jeg ville kunne være med.
Kom lidt sent igang lørdag eftermiddag, men kunne køre Run næsten hele tiden. Lavede en lille pause ca hver time for at søge efter multipliers, hvilket bla gav VK6 og JA6 længe før solen gik ned i OZ. Det blev kun til få US og VE stationer. Måske det skyldes at, der også var FOC aktivitet. Lørdag aften lukkede 40 M. Bortset fra en PR8 kom der ikke flere DXere i kassen.
Søndag morgen gik det  langsommere både med Run og S&P, så en time før lukketid stoppede jeg.
Det blev til i alt ca 9 timers aktivitet.253 QSOer, 36 DX og 32 Distrikter. Hvilket skulle give 42976 points. Jeg havde ikke problemer med N1MM+.
Rig som sædvanlig KX3/KXPA med 100 W og en lodret kvartbølge antenne.
cu, 73Hans Jørgen