[OZ-CONTEST] CQ-M OZ4CG SOABCW LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Sun May 12 14:44:44 EDT 2019

Så er weekendens aktivitet i CQ-M-testen overstået.
Det blev til ca. 13 timers aktivitet, da søndag formiddag og frem stod i familiesammenkomst tegn.   Dog fik jeg en smule glæde af åbningen på 10M søndag efter frokost, da børnebørnene gerne ville se, hvordan farfar kører test, og jeg opdagede, at der var åbent på dette bånd ...
Det gav en sjælden DX i loggen ZS1ANF, som kun er den 10. station fra ZS her siden den første QSO med ZS i 1976!  Så det er ikke hverdagskost!

Også på 40M var der rimelige forhold lørdag aften og nat, hvor det lykkedes at få både HC2AO og YV5JDP i loggen.

Det meste blev kørt med S&P, men et par runs blev der dog plads til i løbet af lørdag aften.

Tak for QSO(er) til OZ3SM og OZ4FF. Andre OZ-stationer hørte jeg ikke, men kunne dog se at Steen, OZ8SW blev spottet på clusteret.

Alt i alt 423 QSO'er, 114 Mults og 96.102 points.

Ligesom hos Steen, ændrede den russiske hjemmeside dog mults og points til 126 og 108.990 points, så det må vel betyde at N1MM ikke har talt mults rigtigt. Muligvis fordi testen bruger den russiske landeliste til deres "P-150-C" diplom, som omfatter flere lande end DXCC-listen.

På genhør i CQ-WPX-CW om 14 dage.

Best 73 Carsten / OZ4CG