[OZ-CONTEST] WPX 2019 OV3X (OZ8AE) SOABHP CW

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Tue May 28 02:40:48 EDT 2019

Hej

Tak for en masse herlige indlæg og gode resultater.
Hvordan kunne WPX åbne båndene?
Man blev forvirret på et højere plan. Alle bånd åbne.

Der var bare lige det, at normale åbninger ikke kom når man forventede det.
US lod vente på sig - til gengæld kom Japan ind på det tidspunkt
VK2 kom på SP om morgenen - hvor han skulle være igennem på LP

Der var så sandelig mange high-lights

Fin weekend
Havde suppleret med min hjemmebyggede Butternut ca. 3 meter over jord og
med afstemte radialer til 20-40-80 meter.
En rigtig god beslutning og dejlig. Eneste "ulempe" er at Butternut med 3
ens radialer over jord dækkede 30 KHz

Suppleret med G5RV. en inverted dipol til 40 meter og en TH3MK4 i 10 meters
højde.
- Interessant var at US østkyst stationer hørte mig bedst på 40 meter om
morgenen ca. 0800 lt - på G5RV.
Fik ikke nummer på hverken Butternut eller inverted dipol :-)

Power 90 - 350 watt - max
Tak for QSO-er med en masse af jer deltagere.

Både OZ4CG og OZ4FF kom for en gangs skyld ind med fine signaler på 40
meter. Takker

Samlet tid blev ca. 28 timer.
Kom ikke på 20 meter søndag aften og fik de mange NA og SA som jeg burde
have fået.

              Band      QSOs        Pts    WPX   Pt/Q

         3,5     148     347   68   2,3
           7     432    1182  234   2,7