[OZ-CONTEST] HS0ZLM - OZ1HET er nu SK

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Sat Nov 16 14:44:17 EST 2019

OZ1HET - HS0ZLM Finn C.O.Jensen er SK.

Det er med stor sorg af min gode ven gennem 35 år, FCO Jensen, gik bort
torsdag d.7.oktober, på et plejehjem i Køge.
Finn er nok bedst kendt under c/s HS0ZLM og har i en årrække også brugt
RAST callsign HS0AC.
Finn var uddannet radiotelegrafist, og efter en del år på søen gik han i
land på Amager.
Jeg mødte ham for 35 år siden, hvor vi begge var på holdet bag OZ5MAY-
Frihedsmusseet. Jeg fik et godt venskab med ham,
dels som kollega, men også da jeg selv blev gift thai for 20 år siden.
Finn flyttede til Thailand i 2000, og måtte kæmpe en kamp med diverse
telemyndigheder for at
få en licens-aftale på bordet, hvilket skete i 2013, og han fik dermed
sit personlige callsign HS0ZLM.
I perioden før det call, var han station-manager på klubstationen i
Bangkok for RAST - HS0AC.
De sidste par år gik det dog ned af bakke helbredsmæssigt, da han fik
diabetes, og til sidst måtte rejse tilbage til
Danmark med udsigt til at bo på et plejehjem. Det blev dog kun for en
kort stund, før han fik fred.
Finn var medlem af flere foreninger, bl.a. FOC, SOWP, HSC, RAST, DDXG,
HSDXA, GACW, CTC
Mine tanker går til Xyl Kularb, og hans datter.

Ære være hans minde.

Lars Erik Hinrichsen

OZ1FJB - OU2V