[OZ-CONTEST] LZ DX contest SOABHP OZ0B

Søren Kristensen skris at mail.dk
Sun Nov 17 12:44:38 EST 2019

Min første deltagelse i denne contest. Vidste på forhånd at jeg ikke kunne deltage fulltime grundet julefrokost, så contesten blev benyttet til opvarming inden næste weekend. Desuden skulle jeg teste et Heathkit PA-trin SB-200 som jeg havde haft på arbejdsbordet og bla udskiftet blæseren. Trinnet kørte perfekt hele testen med 500 watt stabilt ud til antennerne. Den giver også en god varme fra sig, skulle jeg lige hilse at sige..... Men det er ok i den kolde tid hi hi.

Nå, men selve testen forløb fint. Brugte ca 4 timer lørdag eftermiddag og ligeledes 4 timer søndag formiddag. Kørte kun S/P og der var hele tiden noget at lave. Selv 15m kastede lidt gode mults af sig, men det var 20m der gav bedst. Dagens første overraskelse var VK6LW på 15m kl 930. Lå med et fint signal og blev kørt uden problemer. 2 timer senere kom der en til i nettet. VK2GR dukkede op på 20m og røg også i loggen. Testens tåbeligeste call må da iøvrigt være DQ12ØØASP....??

Point høsten blev således:

Band    Qs    Pts    Mults
3,5        17    89        11
7        98        290    19