[OZ-CONTEST] WAG CW LP SOAB OZ0B

Søren Kristensen skris at mail.dk
Sun Oct 20 16:38:13 EDT 2019

Hi there folkens

Det var så WAG. Deltog første gang sidste år med et fornuftigt resultat så iår skulle den bare have en tand mere. Man skal jo altid forbedre sig, mener jeg. Contest drejer sig bla om kampen mod sig selv, mener jeg.

Var (for en gang skyld) velforberedt og med taktikken lagt, ved contest start. Men, kunne ikke rigtig finde fodslaw til at starte med så det så lidt håbløst ud. Havde håbet på at lave en masse mults på 20M fra start, men det gik meget trægt.
Men stille og roligt fandt jeg melodien og kørte rimeligt stabilt ca 20Q/timen, i de ca 18 timer, jeg var aktiv i.
Det var svært at få noget RUN kørende, det ebbede hurtigt ud hver gang der var lidt kunder i butikken. Så det blev en masse SP frem og tilbage på båndene. 80 og 40 gav mængden og 20 (og lidt 15) gav mults.
Men det var hårdt arbejde.

Samtidigt kunne jeg se på livescore at OV3X, den gamle ræv, havde tænkt sig at drille mig lidt. Han fik hurtigt et godt forspring og så gik den første halvdel af testen ellers med at få indhentet ham. Den sidste halvdel af testen lå vi side om side, sikken et drama. Bliver spændende at se det endelige resultat. Tak for kampen Jørgen.

Der var pænt besøgt af US stationer på 15M søndag 13-15UTC, synd at de ikke kunne bruges i min log.

10M gav ingenting. 15M gav heldigvis en god håndfuld tiltrængte mults. Tænk hvis (når) der kommer en dag hvor der igen kan køres noget seriøst på 10+15M..... Wow manner, det bliver en fest.

Slut herfra. Næste test?? Ukrainien DX måske?? Der må da være noget at køre, med alle de russere på båndene.

73 til alle derude. Søren OZ0B / OZ1ISY