[OZ-CONTEST] ARRL 10 meter OZ8AE

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Sun Dec 13 16:36:57 EST 2020

Hej

Ikke planlagt noget med fik tændt radioen lørdag eftermiddag.
Lød som dårlige forhold da jeg drejede over 10 meter.
En del QRN og kraftig QSB.
Startede op og kørte ca. 35 minutter.
Det var Eu der kom igennem.
Pludselig fik jeg 3 LU stationer. Resten af SA blev ikke hørt.

Stoppede og havde weekend.

Lørdag aften kom der SMS fra drillenissen Søren OZ1ISY:  god test søndag!
Kunne se, at han havde kørt noget mere end mig, nå ja 30 QSO-er. Men
han havde multipliers.

Søndag formiddag fik jeg tændt igen.
Primært EU - P3 plejer at køre solen sort. Kunne ikke høres.
Over middag fortsatte det med samme oplevelser.
Der skulle være EA og CT - intet at høre.
Kørte i stedet PY ?
Hørte en VE2 med QC - men han hørte ikke mine 90 watt.
På et tidspunkt kom Englænderne ind. Kraftig QSB men kunne have kraftige

Eneste jeg kunne regne med igennem de 3 timer jeg var på, var DL6KVA på den
anden side
af vandet. Han lå som en beacon.

Resultatet da jeg lukkede kl. 1430

80 QSO-er og 29 lande der gav 9164 point.

Kørt med 90 watt og 3 el i 10 meters højde.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul

  73 Jørgen OZ8AE

--

<https://www.e-julemaerket.dk/?074e9074-4fea-423a-b665-013145b1143b>