[OZ-CONTEST] NRAU - Baltic SSB SOHP - OZ2PBS

OZ2PBS oz2pbs at mail.dk
Sun Jan 12 14:04:25 EST 2020

Hej Contestere

For ikke at der skal gå helt CW i den, så deltog OZ også i SSB klassen.

Jeg havde besluttet, at bidrage til dette års NRAU Baltic Contest og det
blev en okay oplevelse.

Jeg startede på 80M i den høje ende ( 3.700 – 3,775 ) hvor min dipol antenne
er i bedst resonans. Udfordringen var nu mest, at finde en ledig frekvens,
idet de mange YL,LY, ES og ikke mindst OH stationer tilsyneladende ALLE
kørte med i HP klassen. Det blev mest til S&P. Efter den høje ende var
renset for stationer, gik jeg i den lave ende ( 3.600 – 3.650 ) og her blev
det via min MFJ 2990 vertikale og som alle nok ved, er det ikke den bedste
antenne til lokal trafik, men der blev kørt et par håndfulde. Efter en god
time på 80M gik jeg på 40M og her lykkedes det at finde en ledig frekvens i
den høje ende (7.130 – 7.200) og her kørte jeg RUN indtil endex.

Resultatet blev som følger :

Band     QSOs       SEC

   3,5      33               25

     7        54               30

 Total    87               55

Score: 9.570

Vy 73 de´

OZ2PBS – Palle

PS. Jeg hørte kun én OZ station og det var OZ8DK, men han kunne ikke høre
Østdanmark.