[OZ-CONTEST] Fwd: All Asian CW OU2I(OZ2I) SOAB HP

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Sun Jun 21 17:39:01 EDT 2020

Hej
All Asia 2020 - en contest med stor kontrast til den netop overståede WPX.
Den tæller til WRTC2022.
En af grundene til den mindre aktivitet er sikkert afstanden til Asien -
det er lidt svært at få kontakter hvis man kører med Lo Power.
En anden grund er at asiatiske stationer også må kontakte hinanden så
derfor behøver de ikke "os andre"  ;o)
Iøvrigt er der ingen Lo Power kategori for os, kun for AS stationer.

Jeg hørte OZ0B, OZ3SM, OZ8SW, OZ1AAR, OZ5KU m.fl.
På cqcontest.net var der ikke mange OZ'ere. Jeg så OZ0B, OZ3SM og mig selv.

OZ Rekorder for All Asia Contesten finder du her:
https://edr.dk/3d-flip-book/oz-rekorder-hf-contest/

Når jeg kigger lidt på min log er det hurtigt at se hvilket bånd der
trækker læsset - 20 meter.
Jeg startede ud på 80 meter men allerede efter ti minutter gik det for
langsomt.
Så skiftede jeg til 40 meter - lidt 20m - lidt 40m - en enkelt 160m og
01:30 tog jeg en lur.
Startede igen 03:40 på 20 meter og det gik rigtig godt. Bare en lille
afstikker til 15m men ellers 20 meter til klokken 6:00 hvor jeg fik nogle
stykker på 15 og 10 meter.
Mellem klokken 07 og 08 var det 10 og 15 meter og det gav rimeligt godt.
(10 meter = 2 points/QSO).
Klokken 11 tog jeg igen en lur på 2½ time. I alt blev det til 4 gange søvn.
Da klokken blev 16:55 pakkede jeg sammen og kørte hjem.

Find uddybende informationer her:  https://oz2i.dk/sh5/2020-AADX-OU2I/

 Vy 73 de OZ2I  Henning

<https://oz2i.dk/sh5/2020-AADX-OU2I/>