[OZ-CONTEST] CQ-M OU2W SOAB.

oz1eta at gmail.com oz1eta at gmail.com
Tue May 12 14:53:02 EDT 2020

Hej contestere

CQ-M testen var en ny contest oplevelse for mig.

Jeg kørte testen som et experiment remote fra mit skrivebord i Køge.

Stationen og antennerne jeg benyttede er placeret på OZ5E QTH.

Radioen er en Flexradio 6700.

Jeg benyttede SmartSDR software til styring af radioen og N1MM som

log software. Dette software kører lokalt på min egen PC.

Til styring af antenner gøres det via control PC der står på OZ5E.

Hvordan gik det så med afviklingen remote =

Over al forventning.

Jeg havde tænkt meget over al snak mht. delay af CW remote.

Det problem udeblev.

Fine pileups uden noget problem overhovedet.

Timing i S&P er blot øvelse.

Man skal vænne sig til ikke at have sidetone (monitor) men det kom hurtigt.

Der findes løsninger til det med sidetone og det arbejder vi med.

Ja det faktisk 99% some at være i Schaket på OZ5E.

Forskellen er nok den at XYL så har opgaver til mig under testen :-(

og der er ingen røverhistorier at lytte til eller fortælle.

Mens jeg sad her I Køge og hyggede kørte Jan OZ1ADL CQ-M mixed i

schaket på OZ5E. Vi fordelte brug af antenner som det passede ind.

Det var en fed oplevelse og nu starter optimering til næste remote contest.

Hvis alt går vel og stationen er tilgængelig vil jeg planlægge med

Jan og Andrew mht. deltagelse i WPX CW remote fra Køge om et par uger.

Stor tak til Andrew for lån af radioen i den forgangne weekend.

73

OZ1ETA

Nils Bo

                CQM Summary Sheet