[OZ-CONTEST] SAC CW OZ4CG SOAB Wires LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Sun Sep 20 13:21:14 EDT 2020

Hej alle

Så blev årets SAC-CW klaret!   Og det var en af de sjoveste af slagsen jeg har været med til!

Umiddelbart lød det som om der var meget dårlige forhold, men masser af båndstøj og næsten kun OH og SM stationer at høre. Så det var bare at finde et "hul" på båndet, og begynde at kalde CQ.   Og så kom der gang i sagerne!

Den første time på 20M blev et RUN på 80 stationer, og da det ebbede ud, skiftede jeg til 40M, der også viste sig at være livlig!  ca. 1,5 Time med en rate på op til 104 QSO/tim fyldte godt op i loggen.

Og det, der lød som dårlige condx, gav sør'me opkald fra både E21EIC, ZD7BG, JA6GCE og JH1GEX på 20m, for at krones med  ZL1IF på 40M og FY5KE på både 80m og 40M!
Så helt dårlige har forholdene altså ikke været!

Jeg tog et "Powernap" mellem 01:00 og 04:30 (DST) og fik efterfølgende et par pæne RUNs på 80m  frem til ca. 07 DST, hvor det hele ebbede ud, og efter at have konstateret at den sidste time kun bød på 9 QSO'er, gik jeg til køjs igen og tog 3 timer mere.

Herefter gik det strygende til testen sluttede.
Der var dog ikke noget at høre på 15 og 10m her på stationen, så der mangler jeg nogle mults.

Resultatet ses herunder, men sluttede med 791 QSO'er og 179.865 points.

Der var 9 OZ'er på CQContest.net, hvor den indbyrdes konkurrence kunne følges, og det er altså både sjov og inspirerende at følge med i!

Stort til lykke til Kenneth med det meget flotte slutresultat!

Det er dog tankevækkende, at vores gode ven Martti, OH2BH iflg. CQContest.net kan hente ca. 2.400 QSO'er (ca. 100 i timen) helt alene og med kun een TX i samtlige 24 timer! Men han har åbenbart ikke som os andre behov for tisse- og spisepauser....

Det var første test, efter at jeg med stor hjælp af Svend Erik, OZ8IE, fik min PC op at køre igen med en ny Windows-10 og N1MM geninstalleret, efter den brød sammen under RDAC-testen i august.  Der mangler så en del endnu at få installeret, men det kommer lidt efter lidt...

På genhør i næste CW-test

Best 73 Carsten / OZ4CG