[OZ-CONTEST] JIDX CW SOAB(HP) OZ0B

Søren Kristensen skris at mail.dk
Sun Apr 11 10:57:51 EDT 2021

Japan International DX Contest CW 2021

Her gælder det om at køre Japanere - og kun dem.
Ikke en contest hvor man får sved på panden. Minder om Oceania DX hvor man bare stille og roligt fylder i loggen.
Men sådan er en DX contest jo. Og det har også sin charme at QSO'erne ikke kommer let. Det giver til gengæld en lille optur hver gang man får en mere i loggen og en jubel-scene når man får en Mult!!

Runs?? Tja, det lykkedes mig faktisk at køre 16 Qs på 40 min, så det er vel en Run, men det var også den eneste.

Det hele foregik på 20m. I gang kl 9 GMT og så var der noget at lave en times tid. I gang igen kl 1230 indtil kl 14 og så var det slut med 20m. Det lykkedes mig at fiske lidt på 40m kl 17 - 1930.

Op igen kl 4 GMT men der var nul komma nul signal fra Japan. Så kunne man jo ligeså godt hente rundstykker og lave morgenkaffe. Retur til radioen kl 7 GMT og her var der lidt at hente på 20m.

Blev nødt til at stoppe kl 11 GMT men det er ikke mit indtryk at jeg gik glip af en masse de sidste timer.

Resultatet:

Bånd    Q      Mult
7          5        4
14        74      27