[OZ-CONTEST] European HF Championship SOAB HP CW // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon Aug 9 10:26:22 EDT 2021

Deltog i denne contest, der udelukkende henvender sig til
europaeiske amatoerer. For at vaere landeneutral er multiplier valgt at
vaere aarstallet for foerste licens.  Contesten startede kl 12 Z, men pga
haandboldfinale og familie startede jeg foerst 3 timer senere.
Startede paa 20 m, uden den store succes pga. faa stationer, svage signaler
hoejt HF stoejniveau. fortsatte til 15 og 10 m baandene med samme resultat.
Skiftede til 40 m hvor forholdene var bedre, og der blev koert mange QSOer
med en rate paa omkring 150 Q/min....super nydelse. Derefter spisning mv.
og fortsatte med 40 m, efterfulgt af 80 og 160 m baandene med fin rate.
Pludselig var var klokken 23 Z og jeg taenkte: Jeg sover en kort normal nat
og staar op tidligt for at koere nogle timer soendag.  Kl 05 soendag lytte
lytte... ingen stationer ?? Noget er galt.  Ja, laes altid regler og
betingelser... Denne contest var ikke som de fleste andre weekend contests
der varer 24 timer, men kun 12 timer... øv øv.
Tak til QSO med OV2T og OZ1AAR, og tak til OZ2TF for kampen paa Contest
Online ScoreBoard.

N1MM logger fortalte efter  7 timer i sadlen:

 Band     QSOs     Pts  Yea  Pt/Q
   1,8            73      73    34   1,0
   3,5          168     168   48   1,0
     7           235     235    55   1,0
    14            58       58    30   1,0
    21            15       15    14   1,0
    28              8         8      7   1,0
 Total          557     557  188   1,0
Score: 104.716
1 Mult = 3,0 Q's

Vy 73 de OZ3SM,  Stephan