[OZ-CONTEST] OZ7BQ/P SSA's Forårstest, portabel SMP.

oz7bq oz7bq at yahoo.dk
Wed May 19 04:57:03 EDT 2021

God dag,
Også en lille hilsen herfra om min deltagelse i den svanske portabeltest.

Jeg deltog i år fra Bornholm med min KX3 og en 6 m lang vertikalantenne nogle hundrede meter fra Østersøen.
Vejret var perfekt, så stationen kom ud i haven, hvor fuglesang gav mere QRM en båndstøjen!.
Kørte med batteri og papir/blyant uden PC eller internetforbindelse, så det tog lidt tid efterfølgende at få loggen gjort klar til afsendelse.
SM5IMO kunne pege på et logprogram, der kunne lave en cabrillofil. Nu mangler jeg så bare at få lavet en ADIF udgave også.

Jeg havde kun mulighed for at deltage på 40M. Den første time var svær pga de mange deltagere i ”King of Spain” CW contesten. Derefter måtte jeg en tur til Nexø for en kvik-test, aht hjemrejsen. De sidste 1½ time var der fin aktivitet. Overraskende hvor kraftige 5 watts stationer kan blive, når forholdene er i orden.
Den første time burde jeg nok have været på 80M. Det kan jeg måske få prøvet næste gang, hvis jeg kan få lavet en egnet antenne.
Jeg fik 21 QSO’er i alt som skulle give 1958 points.
Tak til OZ0B/P for en OZ QSO. Kørte også SM5IMO/P, der brugte en Elecraft K2, han engang har købt af mig.

Deltog også lidt i ”King- of- Spain” CW testen. Satsede på 10M, men det gav kun nogle få QSOer. I dagene forinden havde der været fine Es-åbninger både på 6 og 10M, som kunne køres med 10W. I steder blev det lidt 40M lørdag aften. Bare 64 QSOer for at vise flaget. Også her med papirlog og uden internet. Bare et helt enkelt setup.

God DX, CU og god sommer
Hans Jørgen
OZ7BQ

Sendt fra Mail til Windows 10