[OZ-CONTEST] LZ DX Contest - OU2I

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Sun Nov 21 15:27:49 EST 2021

Opvarmningscontest til næste weekends CQ WW CW.

Jeg lånte EDR HQ antennerne og tog min radio og computer med derover.
Der er en tri-bander samt en dipol til 40 meter. 80 meter dipolen er defekt
så jeg kørte 80m på 40 meter dipolen - det gik udemærket  ;o)

Jeg kom igang lidt over 12z og startede på 20m - det gik over stok og sten
i de første 5 timer.
Derefter var der ligesom der kom en dæmper på stort set alle bånd og
aktiviteten faldt drastisk. Måske de alle kørte SSB, hi hi.

Nå, men jeg tog lidt at spise og senere en lur på sofaen.
Omkring klokken 23z kom der lidt gang på 80 og 40m.
Det ebbede ud klokken 02z så da snuppede jeg også lige et par timer på øjet.
Igen kl 4-5z var der noget at hente på 40-80m og lidt 20m.

Ved klokken 7.30z åbnede 20 meter og 15 meter og der kom igen en masse i
loggen.
Endda 10 meter gav et par QSO. Der var kraftige signaler men ingen
aktivitet.

Klokken 10z var jeg nødt til at pakke sammen - skulle hjem og gøre klar til
min Irlands-tur.

Det gav følgende resultat:

LZ DX Contest - 2021

Call: OU2I
Operator(s): OZ2I
Station: OZ7EDR
Class: SO CW LP
QTH: JO55EJ

   80:  116     0      17
   40:  262     0      35
   20:  210     0      37
   15:   86     0      27
   10:    2     0       2
Total:  676     0     118  Total Score = 252,048

  Lyt efter mig i CQWW CW - jeg kører med call EI7EE