[OZ-CONTEST] CQMM DX Contest OZ0B SOAB HP

skris at mail.dk skris at mail.dk
Tue Apr 19 12:19:27 EDT 2022

CQMM DX 2022
Jeg havde ikke planlagt at køre contest i denne weekend, men skulle hente konen fra fest lørdag nat, så jeg skulle jo have noget at bruge ventetiden på.
Efter aftensmaden da kl var 1800UTC, gik jeg så i radiorummet og lyttede båndene over. De eftertragtede i denne test er Syd-amerikanerne så jeg satsede på 10-15-20m.
10m var ikke overraskende stendød - ikke een station kunne jeg høre. Videre til 15m. Det var ikke så tosset. En go blanding af EU og SA kom i loggen. Efter en times tid ebbede det ud og jeg skiftede til 20m ved 1900 tiden. Igen en blanding af EU og SA, men enkelte NA stationer kom også i loggen. Jeg kørte med 2 VFOer, CQ på VFO-A og S/P på VFO-B, det giver altså lidt ekstra når der ikke er super meget gang i den.
Kl 2100 var det slut og så måtte jeg jo videre til 40m. God aktivitet, men her var det overvejende EU stationer, så det var ikke så mange point der kom i loggen. Jeg sluttede af på 80m, men her var der ikke meget at hente, inden jeg lukkede ned kl 2300, for at køre ud og hente konen.
Men det var nu god træning i 2 VFOer, selvom jeg aldrig fik sved på panden. Kunne godt finde på at deltage fulltime næste år, nu må vi se.

Band Qs Prefix-mult DXCC-mullt
3,5 6 0 0
7 44 4 12
14 72 25 17