[OZ-CONTEST] Helvetia Contest SOAB HP CW // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Sun Apr 24 13:18:14 EDT 2022

Igen i år deltog jeg i HB contesten. Denne contest er WorldWide, men
selvfølgelig skal der være en bonus for at køre Svejtsiske stationer i form
af 10 point ift andre ikke oversøiske stationer der kun giver dig 1 point.
Desuden giver DXCC- lande og Svejtsiske kantoner multipliers.
Ville selvfølgelig forsøge at at slå min rekord fra sidste år. Det lykkedes
fordi jeg fik flere svejtsiske stationer på krogen og fordi 15 m og 10 m
båndene var lidt åbne. I øvrigt var der ret elendige udbredelsesforhold.
Ikke mange OZ-stationer var aktive, men tak for qso og Mult med oz1aar,
oz7bq og oz2tf.
Resultatet af ca. 11 timer timer i sadlen i tre perioder blev claimed iflg.
N1MM:

  Band     QSOs     Pts  DXC  Can  Pt/Q
   1,8             40     186     15     14    4,7
   3,5             76     249     22     12    3,3
     7            126     358     34     14    2,8
    14           168     548     40      21   3,3
    21             66     264      28     13   4,0
    28               7         9        7       0   1,3
 Total          483    1614    146     74   3,3
Score: 355.080
1 Mult = 2,2 Q's

Vy 73 de OZ3SM, Stephan