[OZ-CONTEST] YOHFDX contest 2022 SOAB A HP // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon Aug 29 08:00:21 EDT 2022

Det er efterhånden længe siden jeg har kørt en contest i weekenden pga de
mange aflysninger. Så der var motivation til at deltage i den rumænske DX
contest.
HF udbredelsesforholdene var gennemsnitlige med relativt lidt baggrundsstøj.
Der var ikke mange danske stationer i gang. På Contest onlinescore så jeg i
starten OZ2TF og OZ0B værende meget aktive og jeg regnede derfor med at der
ventede en rigtig mandedyst med Søren. Men som Søren allerede har
raporteret tillod tiden ikke dette. Derfor fandt jeg DL6KVA at kæmpe med  i
stedet... hi hi.
Tak for QSOer med OZ7BQ, OZ2TF og OY1CT.
Efter ca. 13 timer i sadlen over tre perioder blev resultatet ifølge N1MM+
noget bedre end mit 2021 resultat med lidt flere QSOer og multipliers (DXCC
og Rumænske distrikter). - Det havde jeg ikke forventet skulle ske fordi af
- en eller anden grund - var 160 m båndet udeladt i 2022.:

Band     QSOs     Pts     DXC  Cty  Pt/Q
   3,5          112      318       24   13    2,8
     7           193      626       40   23    3,2
    14          253      917       53   30   3,6
    21           148     590        36   24   4,0
    28             28       98        12     7   3,5
 Total          734    2549      165   97   3,5
Score: 667.838
1 Mult = 2,8 Q's

Nu varer det jo adskillige uger før en contest igen forstyrrer weekenden.
bortset fra CWOpen næste weekend.

Vy 73  Stephan, OZ3SM