[OZ-CONTEST] OZ7BQ 160M CQWW.

oz7bq oz7bq at yahoo.dk
Tue Feb 1 04:52:13 EST 2022

God dag,
Tak for interessante indlæg om 160M testen.
Mine muligheder er ikke store i denne test. Min antenne er en 20m lang inverted L antenne, med en stor afstemningsspole og et L-led i bunden, i en meget lille villahave.
Med denne opsætning er båndbredden ca 30 KHz. Ved brug af mit PA-trins antennetuner kan jeg komme op på en båndbredde  på ca 50 KHz, så jeg opdagede aldrig, at der var aktivitet oppe i SSB delen af båndet.
Som LP deltager, 100W, kørte jeg mest S&P, dog med et par gode run perioder fx søndag aften.

Med udsigt til kraftig storm var forventningerne ikke store, da jeg kunne forudse en del Down time.
Startede fredag aften 22 UTC og fortsatte til lørdag 02 UTC, hvor jeg gik i seng. Masser af EU aktivitet med VY2ZM, 4X2M og CR3 som bedste (og bortset fra UA9ere eneste DX).
I gang igen fra 04 til 07 UTC. Stadig mange EU men hørte ikke læsbare W stationer.
Lagde Spiderbeam masten ned og gik efter lidt morgen mad i seng igen, mens stormen tog til.

Først søndag ved 14 UTC var vejrforholdene, så jeg turde rejse Spiderbeam masten igen. Kørte et par timer og så en pause, for så at slutte med et par timer frem til lukketid.
Hele vejen masser af EU stationer. Det er virkeligt overraskende, hvor mange der kommer i gang en test som denne sammenlignet med aktiviteten til dagligt.
Og sikke signalstyrker man oplever.

Alt i alt ca 13 timers aktivitet 390 QSOer plus nogle dupletter, 1994 points, 1 prov og 43 DX, hvilket skulle givet score på 87.736
Tak til OZ0B, OZ1AAR, OZ2TF, OZ3SM, OZ5W, OZ50Q, OZ8SW (håber, at jeg har fået alle med).

73
Hans Jørgen

Sendt fra Mail til Windows