[OZ-CONTEST] HA-DX CW SOAH // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Sun Jan 16 14:13:02 EST 2022

Selvfølgelig var jeg med i denne udmærkede contest med world wide
deltagelse med mults for ungarske regioner og DXCC lande. Der er altid stor
deltagelse, og det er noget af det vigtigste.

Mit mål var blot at forbedre mit resultat fra 2021. Det skulle jo være
muligt. Men efter en god start med en periode på 20 m,  40 m, der lukkede
tidligt, hvorefter 80 m stod for tur med start ca. kl 1700 Z. Soludbrudene
var nået til jorden og signalerne på 80 m var med QSB og flutter med
aurora-forhold og vanskelige at læse. Derfor tvivlede jeg på om jeg kunne
indfri min målsætning.

Blev igen mindet om at min Hexbeam ikke er justertet til et godt SWR på 15
og 10 m.
Det skal gøres kommende sommer, nu hvor der er flere solpletter.

Der var ikke mange danske stationer på contest-online serveren, men jeg
havde stor fornøjelse af at Henning, OU2I var på. Tak for kampen Henning ;-)
Tak for QSOer med OU2I, OU2V, OY1CT, OZ1AAR, OZ1TJ, OZ6TL og OZ7BQ.

Min målsætning indfriet og resultat claimed efter ca. 12 timer blev iflg.
N1MM+:

 Band     QSOs     Pts  DXC  Sec  Pt/Q
   1,8             92     360     24    13    3,9
   3,5            124     585     32    16    4,7
     7             213      805    30    17    3,8
    14             258   1015     42    18   3,9
    21               23        67    17      0    2,9
 Total             710    2832   145    64   4,0
Score: 591.888
1 Mult = 3,4 Q's

Vy 73 OZ3SM, Stephan