[OZ-CONTEST] CQWW 160M CW Contest - 5Q6EE

OZ2I Henning ha at oz2i.dk
Sun Jan 30 21:29:13 EST 2022

Jeg var lidt I tvivl om det var forsvarligt at køre ud I stormen, men da
den først skulle komme til Sønderjylland omkring lørdag morgen tog jeg
chancen, pakkede kufferten og kørte til klubhuset i Aabenraa.

Godt nok er der ingen 160m antenne, men jeg havde før kørt på 80m dipolen
og fået nogle kontakter. ATU’en i min Elecraft K3 kan næsten afstemme alt
men denne gang ville den ikke afstemme dipolen. Det viste sig at jeg heller
ikke kunne afstemme den på 80 meter båndet, så der må være en fejl – ØV.
Vi har også en beam med et 40 meter element og den kunne jeg ”afstemme” og
sende med max 75 Watt – bedst i den høje ende af 160 meter. Langt fra
optimalt, men jeg kunne sende.

Klokken 22z kom jeg fint fra start med S&P fra 1875 kHz og nedad. Det gik
med cirka 1 QSO i minuttet og klokken 22:06 fik jeg kontakt med min ven
Gerard i Irland som brugte kaldesignalet EI90IRTS. Ellers var der alle
mulige EU stationer og et par enkelte UA9. Klokken 2345 kom jeg forbi en
pile-up og det viste sig at være VY2ZM som lå med et ganske pænt signal.
Der var en del om biddet så efter 5 minutter hvor jeg havde prøvet alle
mulige og umulige krumspring, var jeg lige ved at køre videre på VFO’en men
et sidste forsøg fra mig bevirkede at han sendte ”6EE?” – WOW!  Det tog end
del gentagelser, men til sidst kom han i loggen YES!

Det gik langsomt fremad og jeg fik et par RUN helt oppe omkring 1880 kHz.
De kom i stimer med to – tre af gangen og derefter en pause. Virkede
nærmest som om det var hver gang jeg blev spottet på RBN.

Klokken 01:59 fik jeg min første og eneste dansker i loggen. Det var OU2V
som lå og kaldte CQ på 1810 kHz og havde en støt rate af kald.

Klokken 02:11, efter fire gode timer pakkede jeg sammen og kørte hjem i
blæsevejret som var begyndt at komme.

Se mere på  https://oz2i.dk/sh5/2022-CQ160-5Q6EE/comments.htm

CONTEST  : CQ-160-CW  -  28-01-2022 - 29-01-2022
CATEGORY : SINGLE-OP 160M LOW   NON-ASSISTED
CALLSIGN : 5Q6EE
OPERATORS: OZ2I
CLUB     : DANISH DX GROUP
NAME     : Henning Andresen