[OZ-CONTEST] RSGB 160m contest OZ0B

skris at mail.dk skris at mail.dk
Sun Nov 20 05:05:07 EST 2022

RSGB 160m contest 2nd

Det var så den anden afdeling af denne lille hyggelige test. Første afdeling ligger i februar og anden i november.
En fin test til at afprøve min nyligt opsatte 160m antenne. Den fungerede rigtig godt. Masser af gode signaler, støj niveau var tåleligt - dog med en del statist forstyrrelse - og jeg kom igennem til alle stationer uden problemer. En 160m antenne kan godt blive en stor dummyload, hvis signalerne forsvinder ned i jorden, men mine eleverede radialer gør et FB job.
Testen kører lørdag aften 20-24 lokal tid, så Bagedysten på DR må vente til en anden gang. Jeg var klar med friskbrygget kaffe og drømmekage på tallerkenen ved contest start. Engelske distrikter og DXCC lande giver 5 bonus point (ikke mult), så de blev jagtet den første lille times tid. Herefter RUN på VFO A og samtidigt S/P på VFO B. Altså en VFO i hvert øre. Det fungerer fint, når bare man ikke er træt. Taler af erfaring her....
Der var som sædvanligt fornuftigt aktivitet de første 2-3 timer, men der blev desværre langt imellem godbiderne den sidste (lange) time. Men jeg holdt ud til den bitre ende, faste læsere vil vide at der skal MEGET til at jeg stopper før tid i en test.

Ialt 120 Qsoer, 18 DXCC og 33 distrikter på 4 timer. Så ingen sved på panden her, men nogen hyggelige timer ved radioen!!

I den kommende weekend er det alvor .
CQ World Wide DX Contest CW.
Behøver jeg at sige mere??
Jeg har fået en invitation til at deltage fra Palle OZ1RH's nye contest site i St. Merløse på Sjælland. Uha det glæder jeg mig til.

73 til alle derude i vinterlandskabet

Søren OZ0B / OZ1ISY