[OZ-CONTEST] CQWW CW 2022 - Z68EE [OZ2I]

OZ2I Henning ha at oz2i.dk
Mon Nov 28 05:55:30 EST 2022

Hej
En god oplevelse rigere. Det var dejligt at være så eftertragtet et
kaldesignal  ;o)

Jeg havde lånt K3 ved Harald OZ8X igen da min egen gik i udu tre dage inden
jeg skulle rejse - HAMSPIRIT.
Og så havde jeg aftale med Fehmi Z62FB som jeg kendte fra et møde i
Albanien sammen med OH2BH hvor vi fik frokost sammen.
Z62FB har et lille hjemmebygget "skur" som også er hjemsted for Z60A som er
Kosovo HQ stationen. Rummet er ca 3x3 meter og her er en briks og en
operatørplads. du kan se nogle billeder på
https://oz2i.dk/sh5/2022-CQWW-Z68EE/comments.htm hvor du også kan læse en
masse statistik omkring testen.

Klokken 10 minutter i 00:00z var jeg klar og lyttede lidt på båndene. Der
var ikke meget at høre men jeg satsede på at det kom når testen startede.
Begyndte på 80 meter og fik fire QSO'er inden jeg fandt ud af at antennen
ikke virkede. Det var en dipol, men vist ikke afstemt og der kom ikke meget
signal ud.
Jeg skiftede til 160 meter hvor antennen heller ikke virkede men jeg
prøvede så at afstemme Beamen og det gik udmærket. Jeg fik hurtigt et run i
gang og mine signaler kom sikkert ud af skærmen på det 30 meter lange
lodrette coax kabel, hi hi
Det var ikke de høje rater og 80 meter gik ikke bedre. 40 meter gav lidt
pote omkring klokken 02z
Du kan se min aktivitet over tid på hjemmesiden.
https://oz2i.dk/sh5/2022-CQWW-Z68EE/graphs_qs_by_hour.htm

Men sikke nogle herlige RUNs jeg havde. Da det gik aller bedst var jeg oppe
på 192 QSO'er i timen - så er det sjovt.
Og når det bare kører og jeg fanger et kaldesignal i første bølge, ja så er
det manna for sjælen !!
Jeg fik denne oplevelse 3-4 gange under testen og det er jo alt hvad tester
handler om - FLOW

Mange tak for QSO med OZ4O, OZ5W, OZ8ABA, OZ1ING, OZ8ABE, OZ8SW, OZ1IKY,
OZ6ABL, OZ7BQ, OZ8AE, OZ2JI, OZ5UR, OZ6TW, OZ6PI og OU4N - så har jeg vist
ikke glemt nogen.
ALTID dejligt at høre OZ  og Carsten OY1CT kom også i loggen. Desværre ikke
OX7AM, sorry Alex.

Nu vil jeg så hjem og flikke en video sammen om turen. Den kommer snart på
YouTube = https://www.youtube.com/channel/UCYa5esukqvcnGAy2sjRbI

Best 73 de OZ2I Henning