[OZ-CONTEST] OZ7BQ CQWW CW SOSB 15M

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Nov 28 14:02:59 EST 2022

Hej,
Højt skum, fin contest selvom jeg ikke rigtig har lyst til at deltage i lange tester.Både 10 og 15M egner sig godt til mit energiniveau. I år havde jeg så den ekstra begrænsning, at vores to børnebørn havde anmeldtderes ankomst  lørdag til middag med overnatning.Kørte sidste gang 15M single band i 2012, så med de nuværende forbedre forhold på de højere bånd, var det tid at prøve igen.
Startede nok lidt for sent lørdag morgen, for der var allerede en masse aktivitet fra Asien lige omkring solopgang, og i øvrigt et tætpakket bånd.Kørte så S&P i ro og mag. Asien er svær fra min QTH, men det blev da til nogle japanere og kinesere, hvor specielt kineserne er svære.Måske har de megen lokal støj eller kører med morselæsere. Efter frokost begyndte først karibien så syd- og senere nordamerika at komme igennem. I den retning går det meget lettere for mig.
Søndag gentog mønstret sig, bortset fra at jeg kom endnu senere igang, fordi der først skulle laves morgenbord til de unge inden de skulle køres hjem.Anden dagen er altid sværere i S&P, fordi mange stationer allerede er kørt, men heldigvis var der stor aktivitet.
Forsøgte et par gange med Run-mode, men det gav ikke noget resultat.
Stor aktivitet hele vejen fra 21000 til over 21120 KHz. Mange gode multipliers lå i den høje ende af båndet. Og sikke signalstyrker der optrådte. De fleste med god tegnform, med II9P som ekstrem undtagelse. Han kørte vist med rå AC på PA-trinnet. Det lød ikke godt.
Blandt de mere interessante QSOer kan nævnes (i tilfældig orden) AH2R, CE3CT, 3B9KW, 3B8M, TO5Z (FM) FR8UA, Z68EE ( tak Henning) HQ9X 9N1AA VK6T og OX7AM (tak Alex).
Alt kørt med min KX3/KXPA 100 W og en lodret loop til 10M, men afstemt til 15M.
Resultatet blev efter ca 17 timers aktivitet: 344 QSOer.  26 zoner, 85 DXCC og et score på 85692.Det er lidt færre QSOer end jeg opnåede i 2012, men lidt flere points.
Næste gang bliver det ARRL's 10M contest. (Hvor der også er familieaftaler).
Cu73Hans JørgenOZ7BQ.