[OZ-CONTEST] ARRL DX CW 2023 // SOUAB HP - OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon Feb 20 11:36:33 EST 2023

Hej Contestere,

Forsøger altid at være med i denne DX klassiker, hvor kun US og Canadiske
stationer er i verdens centrum. Det forløber næsten altid på en anden måde
end forventet.
Sidste år hærgede en voldsom storm/orkan over OZ-land. Dette fik mig til at
sænke min Hexbeam til horisontal position og jeg deltog i Single Band 80 M
med min 80 m vertikale loop som antenne.
I år hærgede en storm/orkan også DK og jeg frygtede ringe deltagelse igen.
Ned med Hexbeam torsdag.. Vejrmeldingen  forudsagde, at det værste skulle
være ovre i løbet af natten til lørdag. Derfor besluttede jeg at køre All
Band startende med min 80 m Loop.
Satte vækkeuret til 02:30 og kørte til 05:48 (UTC) på 80 og 40 m båndene.
160m blev forsøgt, men uden held. Det blev til 74 på 80 og 117 på 40 m
båndet, fine signaler ingen problemer.
Stormen var nu aftaget så meget , at jeg besluttede at rejse Hexen igen.
Derefter var jeg klar til at fortsætte 12:39 . 15 og 10 m båndene var helt
åbne mod NA som jeg ikke har set i mange år. Så jeg gik i gang på 10 m med
et run på ca 1 time med 160 Q/hr så 15 m med et lignende run. Signalerne
var 9 ++ for de fleste stationer og støjgulvet meget lille. Jeg
vekslede mellem 10 og 15 når jeg havde kørt et "bånd tomt" frem og tilbage
indtil kl 15:12 og ville give 20 m et go, og igen med et godt run, for
derefter at returnere til 10 og 15 kl 15:42 hvor jeg fortsatte til kl
19:17, idet 10, 15 m båndene var døende. Skift til 20 m indtil 21:25. Så
til køjs indtil 04:16 for at gøre 80 og 40 m contestere glade.Den samme
rutine med skift mellem båndene 10, 15 og 20 fortsatte til jeg sluttede
21:05 søndag aften.
Resultatet var en skøn weekend, som jeg aldrig tidligere har oplevet, hvor
der var helt tæt løb mellem 10, 15,og 20 med 354, 320, 337 QSOer og med 51,
49, 50 Multipliers.
Resultatet efter ca. 19 timer i sadlen:

Call: OZ3SM
Operator(s): OZ3SM
Station: OZ3SM
Class: SOUAB HP
QTH: jo65gv
Operating Time (hrs): 19
Location: Northern Europe

Band QSOs Mults
160:         0
80:         74        22
40:        117       41
20:        337       50
15:        320       49
10:         354       51
Total:    1202     213   Total Score   768,078

Vy 73 de OZ3SM, Stephan