[OZ-CONTEST] Fwd: All Asian CW OU2I(OZ2I) SOSB/15 LP

OZ2I Henning ha at oz2i.dk
Sun Jun 18 15:21:49 EDT 2023

Et par hyggelige formiddage i klubhuset i Aabenraa.
Antenne er en 3 elm beam som hængte fast i 60 grader, så det passede jo
sådan set udmærket.
Radio var Elecraft K3s med 100 Watt output samt Palm Radio mini Paddle.

Lørdag morgen fik jeg lyst til at køre noget radio for ligesom at komme mig
over det dårlige resultat i WPX med Z38EE.  Gode råd var dyre - Stjær var
optaget og Odense var for sent at lave aftale omkring. Jeg spurgte
formanden i Aabenraa afdelingen om det var muligt at være aktiv derfra og
det var i orden. Beam antennen kan ikke dreje, men heldigvis stod den på 60
grader, så det passede jo fint til Asien.

Klokken 8:34 UTC kørte jeg min første QSO og det var med RK8I - så var der
hul igennem.  8:40 var det Thailand og 8:41 Kina.  8:49 Uzbekistan og 9:03
min første Japaner.
Så gik det stille og roligt med S&P hvor jeg fandt UN, JT, 9M2,4X, 9N, A7
og UA9.  Klokken 12:29 pakkede jeg sammen - der var ikke mere for mig at
hente på 15 meter.

Søndag tidligt op og afsted til Aabenraa.
Klokken 05:48 havde jeg den første QSO - JA.  Derefter gik det igen stille
og roligt, dog syntes det som om det var lidt lettere at komme igennem. På
et tidspunkt havde jeg endda en "kæmpe" Pile-up hvor jeg fik 4 QSO'er, hi
hi.
Derefter HL, BY, 4L, JA, UN, UA9, UK, 5B og VU.
Klokken 11:49 pakkede jeg sammen og kørte hjem. Resultatet kan du se her
https://oz2i.dk/sh5/2023-AACW-OU2I

Best 73 de OZ2I Henning