[OZ-CONTEST] Stew Perry Top Band Distance Challenge OZ0B SO LP

skris skris at mail.dk
Sun Mar 12 12:57:02 EDT 2023

Stew Perry Top Band Distance Challenge 160m Spring 2023
Det var så sæsonens sidste 160m contest. Antennen er taget ned og den flinke bondemand har fået sin mark igen.
Jeg startede kl 1530utc , da de første spæde signaler kunne læses. Stille og roligt det gik indtil midnatstid. Ikke en eneste amerikaner i loggen. Hm... Det er ellers dem der giver de gode point, da det er afstanden der udløser point. Der gives Locator som rapport og så regner N1MM resten ud.
Ned på madrassen og snuppe en 1,5 times lur. Op igen og lytte. Jo minsandten om ikke N2QV ikke kunne listes i loggen. Han var desværre den eneste jeg kunne høre. Snuppe en times søvn mere og op og lytte. Nul nye stationer. Øv. Ned og sove videre og så ellers op og lytte en gang i timen.
Endelig kl 0400utc var der bid igen. En håndfuld EU stationer og en enkelt amerikaner. Og så var der tomt igen.
Jeg kunne godt fornemme at denne contest ikke kom til at slå nogle rekorder, der var simpelthen alt for lidt aktivitet. Jeg snuppede en time mere og stod så op lidt før Greylinen og satte mig til at vente med min fiskestang. Jo, der kom lidt flere i loggen sågar et par amerikanere.
Det blev lyst, båndet lukkede og så var det slut med denne 160m sæson. Den har nu været rigtig fin og det helt store var min Beverage lytte antenne. Den skal helt klart op igen til efteråret.

Den foreløbige score:
116 Qsoer gav ialt 463 point.

73 til jer alle
Søren OZ1ISY / OZ0B