[OZ-CONTEST] CQ-WPX CW 2023 SOAB HP // OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon May 29 18:50:30 EDT 2023

En af årets bedste contester blev afholdt sidste weekend med mange gode
oplevelser for mig.
Mit stations setup var som det plejer at være. K3/P3 med SSPA og 600W til
antenner 80 m vertikal loop og Hexbeam 10 m oppe.
Udbredelsesforholdene ganske gode, Fremragende forhold på 20 og specielt 15
M båndet var åbent lørdag aften og nat. På 15 M kørte jeg et run på ca 200
qsoer efterfulgt af ditto på 20 M i perioden DNT 20 til 24 primært til NA
stationer. Herligt, herligt.
Der var ikke mange OZ contestere på Contest Online ScoreBoard, så jeg fandt
OE5TXF(G3TXF) og DL6KVA at konkurrere med i stedet. Det holdt mig på
dupperne i ca. 32 timer. Længere end nogensinde tidligere i en contest for
mig. Der blev overhalet uden og inden om flere gange mellem parterne i et
tæt løb.
Jeg fik kørt 90 DXCCer med en del eksotiske lande imellem.
Tak for QSO med de relativt få danske stationer der kaldte ind. Ingen
nævnt, ingen glemt.

Resultat claimed ifølge N1MM+ blev en personlig rekord:

Contest: CQWPXCW
 Band     QSOs     Pts  WPX  Pt/Q
   1,8            38      80       13   2,1
   3,5           212   452     121   2,1
     7            469  1130    211   2,4
    14           684  1380   280   2,0
    21           439     983  195   2,2